dijous, 21 de gener del 2010

Com alliberar espai del disc dur si fas servir Itunes


Segurament molts de vosaltres o si més no uns quants, useu l’Itunes com a reproductor de música principal, i és allà on hi teniu tot la música. Si és així, esteu d’enhorabona, perquè d’una manera molt senzilla l’altre dia vaig descobrir com alliberar espai del disc dur del vostre ordinador.





Jo ho vaig trobar perquè estava buscant qualsevol manera d’alliberar espai (el meu disc dur només té 160 Gb) i amb aquesta operació en vaig alliberar 35, justament la quantitat que ocupa tota la música que tinc a l’ordinador. Quan vosaltres importeu les carpetes amb la música que teniu a l’Itunes, el programa imediatament en crea una còpia que la situa de manera ben ordenada en una carpeta que crea ell mateix que es diu (almenys en el meu cas) Itunes music que està dintre la carpeta del programa (C/Itunes/Itunes music). Allà hi crea una còpia de la música que importes, i és allà on va a buscar l’arxiu mp3 alhora de reproduir-lo a l’Itunes. 


Si us fixeu en un altre detall interessant, és que quan importeu la música a l’Ipod la distribució dels artistes és idèntica a la que hi ha a la carpeta de Itunes music. Al crear una còpia, el tamany que ocupa la música al nostre ordinador es duplica. La solució per alliberar espai és ben senzilla: elimineu tots els fitxers originals de música (i les seves carpetes) sempre i quan estiguin importats a Itunes, i d’aquesta manera només tindreu una còpia de la música. En el meu cas tinc 35 Gb de música, tota importada a Itunes, i em va suposar un estalvi de 35 Gb, a més a més  automàticament vaig passar a tenir-la ordenada per carpetes amb els noms dels artistes a la carpeta d’Itunes music.


Per si de cas, vaig copiar tots els arxius originals de les cançons a un disc dur extern (no fos cas que fes la cagada més gran de la meva vida) però només va ser per precaució. Tot va funcionar segons el previst i puc escoltar totes les cançons perfectament. 

2 comentaris:

  1. crec que aquesta carpeta només te la crea si li importes música en un format que no li vagi bé, llavors la transforma a mp3 i crea aquests fitxers que tu dius. jo com a mínim tinc la música al disc dur extern, i si no el tinc connectat no puc reproduir-la a l'iTunes, i ara he confirmat q no m'ha creat cap carpeta q es digui iTunes Music ni res..

    ResponElimina
  2. No pas, jo la vaig importar en format mp3, i aquesta carpeta me l'ha creat tan amb Windows com en Mac. La carpeta esta a dintre d'archivos de programa i d'intre d'Itunes. No entenc perquè no la trobes... Te la crea sempre. És allà on també hi ha els podcasts que et descarregues via Itunes, les aplicacions de l'Iphone....

    Potser és perquè tens la música al disc dur extern ? :S

    ResponElimina